"pappa svante är död"

Kan inte göra så mycket, så läser min favorit bok till o från när ja orkar.
Hittade ett citat ur boken som fick mej att tänka, delar med mej av de sen blir de fort att stänga av datan eftersom ja inte får sitta här..

" Jag fick många råd om att jag skulle glömma, se framåt, kämpa, livet måste gå vidare osv. Detta var välmenade råd av goda vänner, men de förstod ju inte hur ja kände mej. Om de visste under vilka våndor jag kämpade för att överleva! Om de förstod min ångest och min förtvivlan. Jag ville i bland skrika åt dem att de inte förstod någonting, men de gällde att behärska sig, annars skulle jag inte ha några vänner kvar. "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0