Dagens bilder


Kommentarer
Postat av: ELLINORAK

Ja det gör jag:p

2010-03-17 @ 18:09:31
URL: http://ellinorak.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej, tänkte bara fråga hur du gör för att färga håret från brunt till blont? Borde inte det slita på håret fruktansvärt mycket, och hur får du så bra resultat? :)

2010-03-17 @ 21:15:54
Postat av: elin

Hejsan emelie!

Jo, de borde ju göra det tycker man.. men använder man bra och rätt grejer från början behöver man ju inte göra om det flera gånger och då spar man på håret också! :)

Ja.. som du och alla andra märkt så färgar jag håret från brunt till blont och till brunt och så håller jag på, tyvärr! Men har nu bestämmt mej för att vara blond ett tag så får vi sedan se!



Så här gör jag för att gå från brunett till blondt:



Jag gör först slingor i hatt, petar då självklart ut massor med hår så mycket de går, sen lägger man blekning och inte blondering! Blondering blir bara orange gult och blekning blir gult/vitt med silver reflexer och de är de man vill uppnå! Blondering har man oftast när man färgar utväxt eller redan är blond och bara vill bli lite ljusare!

Så blir de ju sling effekt!

Sen efter några dagar så använder jag en blekning på hela håret och då brukar de ofta bli ljust/gult så slänger jag på en toning sen , färg går också bra men toning är snällast mot håret! Den ljusaste blond som finns så försvinner de gula! För er som inte uppnår önskat resultat så finns det silver shampoo som jag rekomenderar och själv precis har börjat använda och de funkar faktisk, använder de som en färg typ, låter de sitta i håret i 20 min!



Blekningen jag använder:

Mood ultrablond nr 100 eller om de e 101? använd 2 sånna paket för att täcka allt hår och det är till normalt hår, en förpacknig kostar 53 kr ungefär på komsum, ica , ja mat butiker.

Så sammanlagt under min tid från brunett till blond har jag använt 4 blekningar och sen en toning!



Hoppas du fick veta de du ville, hör annars av dej? :)

2010-03-18 @ 18:21:08
URL: http://elinbrundin.blogg.se/
Postat av: Emelie

TAck så jättemycket! Ska nog testa det där!

2010-04-12 @ 10:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0