2 dagen och det stiger!

kan du fatta ?! 2 dagar i min nya skola och jag stormtrivs :O? det blir bara bättre och bättre för varje dag tycker jag!! i dag fick vi kvittera ut "verktyg" en hel väska med typ 7 olika kammar 2 olika saxar sen någon spol mössa och sen färg skålar och färgpenslar sen virknål till slingor sen aa massa håruppsättningsnålar och skit, haha kmr inte i håg mera men dte var en hel del faktisk :) och som sakt tog med mej grejerna hem för att prova på att klippa min syrra som skulle i väg på fest/konsert i kväll, blev riktigt snyggt! skulle även ha klippt pappa i kväll men blev inte så.. har typ blivit sjuk.. elr jag vet inte riktigt vad det är.. jag har så ont i huvet att musklerna inte orkar arbete elr aa jag skakar om jag håller i ett glas mjölk så för min del är det bara att ligga i sängen nu då.. lite tråkigt hade sätt fram emot att använda min nya frisörväska :) men det kmr en dag i mrgn också då jag ska klippa min kompis sissa så det ska bli väldigt kul, tummen upp för min nya väska och kunskaper!! så min skoldag har varit lug och skön slutade vid dryg halv 3 vilket jag tkr e ok :) vi fick verktygen på mrgnen och sedan hade vi lunch sen hade vi läs test som alla har för att kolla dyselexi och läs/skriv svårigheter.. det gick bra kännde jag :) har aldrig haft svårt med det tidigare heller :) men gud på väg hem i dag skämmde jag ut mej.. hoppade av tbanan i farsta strand och skulle byta till pendel mot västerhaning men så blev jag sugen på chokladboll så skulle gå in och köpa en.. så står det en neger i kassan asså "blå neger" :O jag ba hej en negerboll :) han ba kolla på mej som om jag var rasist elr dum i huvet! han ba ursäkta? jag ba aa en negerboll? han ba vadå sa du? jag ba men åå en sån där så pekade jag på chokladbolen.. så gav han mej en! sen när jag gick så forstod jag vad han mena han ville att jag skulle säga chokladboll men jag trodde han hörde dåligt elr inte fatta vad jag mena/sa :O men nu efteråt fattade jag ju :$ dagens tabbe ju hahaha! sen blev allt cp i morse med tbanan.. gröna linjen funkade inte så blev försenad till skolan i 30 min :O 2 dagen om man kmr försent liksom, vad kmr dom tro om mej nu då liksom? men som tur var kom jag på att jag hade min mentors nr i mobilen så skickade iväg ett sms snabbt "tbanan är försenad typ trasig vet inte när jag kmr står vid gullmars" så aa hon svara glatt bra att du hörde av dej kram! så aa sur blev hon inte men vi fick kortare lunchrast vilket som var tråkigt hade typ 15 min på oss att äta :O men förövrigt var hela dagen skojjig! jag fick även reda på att nästa vecka börjar vi med håruppsättningar som man har på tex. baler, bröllop ni vet vad jag snackar om! så det ska blki väldigt spännande eftersom min pojkväns mamma brukar göra fina håruppsättningar vid nyår och festligheter så kmr jag nog få visa upp mina "skills" på henne som jag ser fram emot! jag tror det kmr bli mkt användbart och kul!! veckan efter det så börjar vi arbeta med att klippa hår och styla frisyrer sen vad jag förstod så kmr det variera mellan dom 2 grejerna nån månad framöver sen har vi inte fått vetat vad det blir riktigt än :) men till jul kmr jag ha betyg i håruppsättning och klippning men fortsätter med fördjupning med mera så det betyget är inte klar än på 2 år elr det betyget kmr bearbetas! ;) kmr även i 2 välja till nagelförlänging, makeup, modeinriktning och i 3 hårförlängning! så om ni är intresseade av billiga färgningar och klippingar permanent or what så hör gärna av er.. tog ju hem frisör väskan idag och kmr ta hem den lite då och då efter "beställningar" kompisar mamma pappa syrran och så! den ska tbx på onsdag nästa vecka då jag börjar min första håruppsättningslektion! är väldigt spänd!!
hoppas ni haft en härlig dag i sommarvädret, kom precis hem från mc cafet var tvungen att vända nästan med en gång vi kom dit allt i huvet började snörra och kroppen orkade inget så ska kolla en disney film nu (A) och ta en tupplur i sängen!

puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0